Prowadzące – Anna Biernacka i Ewa Ostrowska
Dla kogo? – Dzieci 6-letnie o przeciętnym (lub wyższym) poziomie rozwoju intelektualnego, które dla osiągnięcia szkolnej dojrzałości do nauki czytania i pisania wymagają dodatkowych działań wspomagających i korygujących ich rozwój psychoruchowy.
Termin realizacji – cały rok szkolny w piątki, godz. 15.00 – 16.30.
Wspomaganie rozwoju dzieci 6-letnich w osiągnięciu gotowości szkolnej do nauki czytania i pisania.
Cele ogólne
- kształtowanie umiejętności kierowania swoimi zachowaniami w sytuacji zadaniowej;
- budowanie odporności emocjonalnej, wdrażanie do utrzymania skierowanej na cel aktywności mimo doznawanych napięć;
- rozwijanie pozytywnej motywacji do pokonywania trudności;
- korygowanie i doskonalenie orientacji w schemacie ciała i w przestrzeni;
- podnoszenie sprawności manualnej i grafomotorycznej;
- kształtowanie percepcji wzrokowej i koordynacji wzrokowo-ruchowej;
- usprawnianie procesów analityczno-syntetycznych funkcji słuchowych;
- integracja czynności percepcyjno-motorycznych;
- przygotowanie do nauki czytania i pisania;
- rozwijanie umiejętności interpersonalnych i współdziałania w grupie.