Oferta Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 9 dla szkół aplikujących do programu wspierania uzdolnionych WARS i SAWA
- Diagnoza psychologiczna /pedagogiczna wytypowanych uczniów zgłoszonych przez rodziców lub szkołę (za zgodą rodziców).
- Opinia do indywidualnego toku lub programu nauczania.
- Indywidualne konsultacje dla nauczycieli i liderów szkolnego zespołu wspierania uzdolnionych.
- Konsultacje dla rodziców.
- Systematyczna współpraca poradni z liderami szkolnego zespołu wspierania uzdolnionych.
- Warsztaty umiejętności wychowawczych dla rodziców i nauczycieli.
Bibliografia dla rodziców i nauczycieli
- Adamek I., Rozwiązywanie problemów przez dzieci, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 1998.
- Bates J., Munday S., Dzieci zdolne, ambitne i utalentowane, Liber Warszawa 2005.
- Bowkett S., Wyobraź sobie, że…, WSiP, Warszawa 2000.
- Eby J. W., Smutny J.F., Jak kształcić uzdolnienia dzieci i młodzieży, WSiP, Warszawa 1998.
- Edward de Bono, Umysł kreatywny-ćwiczenia, Studio EMKA.
- Dyrda B., Syndrom Nieadekwatnych Osiągnięć jako niepowodzenia szkolne uczniów zdolnych, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2000.
- Giza T., Pedagogika twórczości w pracy nauczycielskiej, WSP, Kielce 1998.
- Gloton R., Cero C., Twórcza aktywność dziecka, WSiP, Warszawa 1986
- Gozdek-Michaelis K., Rozwiń swój genialny umysł.
- Kłosińska T., Droga do twórczości. Wdrażanie technik Celestyna Freineta, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 1998.
- Landau E., Twoje dziecko jest zdolne, PAX, Warszawa 2003.
- Lewis D., Jak wychować zdolne dziecko, PZWL, Warszawa 1998.
- Limont W. (red.), Teoria i praktyka edukacji uczniów zdolnych, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2004.
- Limont W., Cieślikowska J., Dreszer J. (red.), Zdolności, talent, twórczość, t. I i II, Wyd. Naukowe, Toruń 2008.
- Lipnicka B., Kształtowanie zdolności i talentu dziecka, Wyd. Barbara, Kraków 2000.
- Maksymowska E., Dziecko zdolne w twojej klasie, Poradnik dla nauczyciela, sierpień 2001 (Świat ucznia, K 3.3)
- Maksymowska E., Wojna A. Program wspierania rozwoju, Remedium, styczeń 1998.
- Maksymowska E., Wojna A. Program wspierania rozwoju — założenia i realizacja, Nowiny Psychologiczne 2 1993.
- Partyka M., Dzieci zdolne, CMPPP, Warszawa 2000.
- Partyka M. (red.), Modele opieki nad dzieckiem zdolnym, CMPPP, Warszawa 2000.
- Partyka M., Zdolni, utalentowani, twórczy, CMPPP, Warszawa 1998.
- Paszowski M., Odkryj w sobie kreatywność, Difin, Warszawa 2008.
- Popek S. (red.), Aktywność twórcza dzieci i młodzieży, WSiP, Warszawa 1988.
- Popek S. (red.), Twórczość artystyczna w wychowaniu dzieci i młodzieży, WSiP, Warszawa 1985.
- Puślecki W., Wspieranie elementarnych zdolności twórczych uczniów, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 1998.
- Rimm S. D., Bariery szkolnej kariery, WSiP, Warszawa 1994.
- Rimm S. D., Dlaczego zdolne dzieci nie radzą sobie w szkole, Wydawnictwo Moderski i S-ka, CMPPP, Warszawa 2000.
- Sękowski A. E., Osiągnięcia uczniów zdolnych, Towarzystwo naukowe KUL, Lublin 2001.
- Szmidt K. (red.), Lekcje twórczości. Porządek i przygoda, WSiP, Warszawa 1998.
- Szmidt K. (red.), Lekcje twórczości. Żywioły dla kl. I i II, WSiP, Warszawa 1999.
- Young C., Rozwijamy umiejętności dziecka przez zabawę, I t. Wiek przedszkolny, II t. Niemowlęta i maluchy, Publicat S.A.
- Wybrane zagadnienia edukacji uczniów zdolnych I t. Zdolności i stymulowanie ich rozwoju, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2005