Warszawskie metro, stacja Pole Mokotowskie, zwykły dzień lutowy, w pociągu sporo ludzi. Dziecko ok. półtoraroczne w wózku, mocno znudzone, marudzi, kręci się coraz bardziej, w końcu krzyczy (jeszcze nie mówi), pręży się – młody tata szybko wyjmuje telefon, znajduje co trzeba, i leżącemu dziecku podtyka przed oczy. Dziecko: zamiera, nieruchomieje, milknie, szeroko otwartymi oczami, bez wyrazu, jak w hipnozie –…

Czytaj więcej

Jako zespół psychologów Poradni Psychologiczno–Pedagogicznej nr 9 opiekujących się przedszkolami na terenie Ochoty obserwujemy wzrastające zainteresowanie dzieci, a zwłaszcza dziewczynek, z naszych przedszkoli zabawkami z serii Monster High. Dziewczynki przynoszą do przedszkola lalki, kolorowanki i inne akcesoria z tej serii. Czujemy się tym zaniepokojeni, gdyż trudno nam dostrzec jakiekolwiek walory tych zabawek, które by rozwijały dzieci pod…

Czytaj więcej

Wyniki badań przeprowadzonych w warszawskich gimnazjach Czynniki chroniące i czynniki ryzyka związane z zachowaniami problemowymi warszawskich gimnazjalistów (kl. I–II).Badania objęły 3 tysiące uczniów z 90 gimnazjów (publicznych i niepublicznych). Zachowania problemowe: przemoc i zachowania agresywne; wykroczenia; używanie substancji psychoaktywnych; problemy szkolne. Wyniki badań wskazują na następujące czynniki chroniące: subiektywne normy przeciwne piciu alkoholu; pozytywny stosunek…

Czytaj więcej

Drodzy Rodzice, Współczesny rodzic sądzi, że telefon komórkowy, laptop, tablet czy konsola do gier to najwspanialszy prezent, jaki może podarować swojemu dziecku. W XXI wieku załatwienie różnych spraw wydaje się niemożliwe bez elektronicznego wsparcia. Z pewnością komputer ułatwia i urozmaica życie współczesnego człowieka. Dorośli, młodzież, dzieci szkolne – zgoda, ale nie maluchy! To niestety coraz…

Czytaj więcej